selaa koulutuksia
Ammattitutkinto

Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen, liiketoiminnan ammattitutkinnon osa

järjestämispaikkakunta
Äänekoski
opiskelun ajankohta
25.9.2020 - 4.6.2021
opiskelun laajuus
60 osaamispistettä
haku alkaa
28.1.2020
haku päättyy
30.9.2020

Kuvaus

Haluatko täydentää myynnin ja asiakaspalvelun osaamistasi?

Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen -tutkinnon osan suorittaminen antaa sinulle valmiuksia myynti- ja asiakaspalvelutyön suunnitteluun sekä asiakaslähtöiseen myyntiin ja palveluun. Koulutuksen aikana opit hoitamaan myynnin ja asiakaspalvelun jälkitoimet sekä arvioimaan työn tuloksellisuutta. Lisäksi perehdyt myyntityön lainsäädäntöön ja markkinointiin sekä sähköisiin myyntikanaviin, kuten verkkokauppaan.

Koulutuksessa suoritat yksittäisen tutkinnon osan liiketoiminnan ammattitutkinnosta.

hae koulutukseen

Lisätietoa koulutuksesta

Mikä on liiketoiminnan ammattitutkinto?

Liiketoiminnan ammattitutkinto on uusi tutkinto, joka korvaa aiemman myynnin ammattitutkinnon.

Koko tutkinto muodostuu kolmesta tutkinnon osasta: kaikille osaamisaloille yhteisestä pakollisesta tutkinnon osasta sekä kahdesta valinnaisesta tutkinnon osasta. Halutessasi voit suorittaa myös yksittäisen tutkinnon osan.

Myynnin suuntautumisessa opiskelet seuraavat tutkinnon osat:

Pakollinen tutkinnon osa:

Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osaamispistettä)

Valinnaiset tutkinnon osat I:

Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen (60 osaamispistettä)

Valinnaiset tutkinnon osat II joista valitaan vain yksi:

Tuoteryhmätyöskentely (60 osaamispistettä)

Tilan ja esillepanon visuaalinen suunnittelu ja toteutus (60 osaamispistettä)

Tai jokin muu tutkinnon osa henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan.

Ammattitutkinnon tarkempaan sisältöön voit tutustua osoitteessa: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/kooste/4540525

Koulutus täydentää kaupan alan osaamista ja on tarkoitettu liiketalouden alalla työskenteleville tai niille, jotka haluavat kehittää osaamistaan ja ammattitaitoaan myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä. Tutkinnon osa soveltuu perus- tai ammattitutkinnon täydennyskoulutukseksi.

Koulutuksessa opit:

· suunnittelemaan myynti- ja asiakaspalvelutyötä

· toteuttamaan myynti- ja asiakaspalvelutyötä

· tunnistamaan toimitusprosessin

· asiakassuhdemarkkinoinnin keskeiset asiat

· hyvän asiakaspalvelun ja palvelukonseptin

· alennus- ja maksuehdot, toimitustapalausekkeet

· myyntityön lainsäädännön

· erilaisten markkinointi- ja myyntikanavien hyödyntämisen

· verkkokaupan perusasiat

Koulutus sopii hyvin työn ohessa suoritettavaksi. Lähiopetusta on 1-3 päivää kuukaudessa. Koulutus toteutetaan lähi-, etä- ja verkko-opetuksena sekä työpaikalla järjestettävänä koulutuksena.

Osallistujan osaaminen kartoitetaan koulutuksen alkaessa. Kartoituksen pohjalta jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS).

Ammattitutkinnon näytöt suoritetaan työpaikalla. Mikäli sinulla ei ole koulutuksen alkaessa opintoihin soveltuvaa työpaikkaa, voimme solmia koulutussopimuksen haluamaasi työpaikkaan. Tutkinnon osa on mahdollista suorittaa myös ilman tutkintokoulutusta, mikäli sinulla on riittävä osaaminen.

Kysy myös opiskelumahdollisuutta työttömyysetuudella tai oppisopimuksella.

Yksittäinen tutkinnon osa 100 euroa. Koko tutkinto 300 euroa. Oppisopimuksella opiskelevalle maksuton.

Osatutkinnon suorittaminen vie n 6-9 kuukautta. Koko ammattitutkinnon suorittaminen noin 1-1,5 vuotta. Tarkempi opintojen laajuus ja kesto määräytyvät henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan.