Kuvaus
Koulutuksessa pääset kehittämään asiakaspalvelu- ja markkinointitaitojasi sekä työyhteisössä toimimisen taitoja (mm. vuorovaikutus työyhteisössä ja neuvottelutaidot). Koulutuksessa opetetaan myös tärkeimmät työvälineohjelmat, kuten taulukkolaskenta, esitysgrafiikka ja tekstinkäsittely. Näitä kaikkia taitoja tarvitaan työelämässä!Lisätietoa koulutuksesta
Koulutus ei vaadi aiempaa koulutusta tai kokemusta. Koulutus sopii hyvin henkilöille, jotka haluavat päivittää digitaitojaan sekä vahvistaa asiakaspalvelu- ja myyntiosaamistaan. Koulutuksen jälkeen opiskelijalla on mahdollisuus hakeutua suorittamaan liiketoiminnan perustutkintoa.
Koulutuksen aikana suoritetaan liiketoiminnan perustutkinnon Asiakaspalvelu -tutkinnon osa (20 osp) sekä Työyhteisössä toimiminen -tutkinnon osa (15 osp). Koulutukseen sisältyy lähiopetuspäiviä noin kaksi päivää viikossa ja ne toteutetaan pääosin alkuviikon päivinä. Lisäksi koulutuksessa on etäopiskelua. Mikäli opiskelijalla on suunnitelmissa koko tutkinnon suorittaminen, hän voi jo tämän koulutuksen aikana suorittaa yhteisiä tutkinnon osia. Tällöin lähiopetuspäiviä saattaa olla enemmän kuin kaksi päivää viikossa. Työelämässä oppimista on kahdeksan viikkoa, jonka aikana suoritetaan näytöt. Opiskelija pyrkii hankkimaan työssäoppimispaikan itse ennen työelämässä oppimisen alkamista, mutta opettaja auttaa tarvittaessa paikan hankkimisessa. Työssäoppimispaikoiksi soveltuvat monenlaiset työpaikat, joissa palvellaan asiakkaita.
Koulutuksen sisällöt:
- työvälineohjelmat (taulukkolaskenta, esitysgrafiikka, tekstinkäsittely)
- asiakirjaviestintä
- työyhteisötaidot
- työyhteisöt neuvottelu- ja vuorovaikutustaidot
- asiakaslähtöinen liiketoiminta ja säädökset
- asiakaslähtöinen markkinointi
- asiakaspalvelu
- palveluruotsi
- palveluenglanti
- palveluviestintä
- työelämässä oppiminen
- yhteisiä tutkinnon osia tarvittaessa
Opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma HOKS.
Koulutus on maksuton. Opiskelijoilla on mahdollisuus saada Kelan opintotuki.