selaa koulutuksia
Ammattitutkinto

Myynnin ja asiakaspalvelun osaaja, liiketoiminnan ammattitutkinnon osa

järjestämispaikkakunta
Laukaa
opiskelun laajuus
60 osaamispistettä
haku alkaa
17.4.2024
haku päättyy
15.2.2025

Kuvaus

Haluatko lisätä myynnin ja asiakaspalvelun osaamistasi? Myynnin ja asiakaspalvelun osaaja -koulutus vahvistaa valmiuksiasi myynti- ja asiakaspalvelutyön suunnitteluun sekä asiakaslähtöiseen myyntiin ja palveluun. Koulutuksen aikana opit hoitamaan myynnin ja asiakaspalvelun jälkitoimet sekä arvioimaan työn tuloksellisuutta. Lisäksi perehdyt myyntityön lainsäädäntöön ja markkinointiin sekä sähköisiin myyntikanaviin, kuten verkkokauppaan. Koulutuksessa suoritat Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelun ja toteuttamisen tutkinnon osan liiketoiminnan ammattitutkinnosta. Halutessasi voit jatkaa opintoja koulutuksen jälkeen ja suorittaa koko ammattitutkinnon.

Koulutus on suunniteltu alkavaksi helmikuussa 2025.

hae koulutukseen

Lisätietoa koulutuksesta

Mikä on liiketoiminnan ammattitutkinto?

Liiketoiminnan ammattitutkinto on tutkinto, joka korvaa aiemman myynnin ammattitutkinnon. Koko tutkinto muodostuu kolmesta tutkinnon osasta: kaikille osaamisaloille yhteisestä pakollisesta tutkinnon osasta sekä kahdesta valinnaisesta tutkinnon osasta.

Myynnin suuntautumisessa opiskelet seuraavat tutkinnon osat: Pakollinen tutkinnon osa: Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osaamispistettä) Valinnaiset tutkinnon osat I: Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen (60 osaamispistettä) Valinnaiset tutkinnon osat II joista valitaan vain yksi: Tuoteryhmätyöskentely (60 osaamispistettä) Tilan ja esillepanon visuaalinen suunnittelu ja toteutus (60 osaamispistettä) Tai jokin muu tutkinnon osa henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan.

Koulutus täydentää kaupan alan osaamista ja on tarkoitettu liiketalouden alalla työskenteleville tai niille, jotka haluavat kehittää osaamistaan ja ammattitaitoaan myynnin ja asiakaspalvelun tehtävissä. Tutkinnon osa soveltuu myös perus- tai ammattitutkinnon täydennyskoulutukseksi.

Koulutussisällöt:

- Valmistautuminen myyntitilanteisiin

- Asiakaspalvelu ja myyntityö

- Asiakkuuksien hoitaminen

- Myyntityön lainsäädäntö

- Tietotekniikan perusteet

- Myynti- ja asiakaspalvelujärjestelmät

- Myynti sähköisissä kanavissa, esim verkkokaupassa

- Kirjallinen viestintä, esim markkinointikirjeen ja tarjouksen tekemien

- Markkinoinnin perusteet

- Markkinointikanavat ja -materiaalin tuottaminen

Koulutus sopii sekä päätoimiseen opiskeluun että työn ohessa suoritettavaksi. Lähiopetusta on 2-3 päivää viikossa ajalla. Työn ohessa koulutusta suorittaville poimitaan tarpeelliset lähipäivät tarjonnasta. Koulutukseen sisältyy myös etä- ja verkko-opintoja sekä työelämässä oppimista.

Tutkinnon osaan liittyvä näyttö suoritetaan työpaikalla. Mikäli sinulla ei ole koulutuksen alkaessa opintoihin soveltuvaa työpaikkaa, voimme solmia koulutussopimuksen haluamaasi työpaikkaan. Tutkinnon osa on mahdollista suorittaa myös ilman tutkintokoulutusta, mikäli sinulla on riittävä osaaminen.

Osallistujan osaaminen kartoitetaan koulutuksen alkaessa. Kartoituksen pohjalta jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS). Kysy myös opiskelumahdollisuutta työttömyysetuudella tai oppisopimuksella.

Tutkintoon ja sen koko sisältöön voit tutustua tästä

Lisätietoa koulutuksesta:

Hanna Martikainen
hanna.martikainen@poke.fi
p.040 149 5078

Lisätietoa oppisopimuskoulutuksesta:

Sini Lindberg
040 159 6976
sini.lindberg@poke.fi

Oppisopimuksella opiskelevalle maksuton. Ilman oppisopimusta 100 euroa.

Osatutkinnon suorittaminen vie n 5 kuukautta. Koko ammattitutkinnon suorittaminen noin 1-1,5 vuotta. Tarkempi opintojen laajuus ja kesto määräytyvät henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan.